Minione wakacje – intensywna praca nad talentem

Już rozpoczęła się nauka w szkole, ale wspomnienia letnich przygód pozostają świeże. Dla wielu osób okres wakacyjny jest doskonałą okazją do aktywnego spędzania czasu i rozwoju artystycznego. Możliwości są ogromne – od warsztatów muzycznych i wokalnych, po obozy artystyczne za granicą czy półkolonie organizowane w rodzimym mieście. Program może obejmować zajęcia z różnych dziedzin sztuki – od muzyki, przez taniec, po plastykę i aktorstwo.

Te kilkudniowe lub kilkutygodniowe warsztaty dają możliwość intensywnej pracy nad swoimi umiejętnościami pod okiem doświadczonych instruktorów. Program zazwyczaj proponuje zarówno indywidualne lekcje śpiewu czy gry na instrumentach, jak i grupowe próby zespołowe. To świetna okazja, by poznać nowych ludzi, którzy dzielą te same zainteresowania i pasje.

Warsztaty często kończą się koncertem finałowym, podczas którego uczestnicy prezentują efekty swojej pracy. Dla wielu jest to pierwszy występ przed większą publicznością, co stanowi cenne doświadczenie na dalszej drodze artystycznej. Takie koncerty z przyjemnością oglądają rodzice i bliscy.

Każdy występ podczas finałowego koncertu może być nie tylko wspaniałą pamiątką, ale także trampoliną do dalszego rozwoju. W dobie Internetu wiele konkursów talentów odbywa się online. Wystarczy nagrać swój występ i wysłać zgłoszenie do wybranego konkursu. Tego typu inicjatywy dają ogromne możliwości – uczestnicy mogą zaprezentować swoje umiejętności przed szeroką publicznością, a także zostać zauważonymi przez profesjonalistów z branży. Konkursy online pozwalają także na budowanie własnej marki artystycznej, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle istotne, zwłaszcza dla młodych talentów.

W sezonie letnim do internetowych konkursów “Fundacji Benefis” – “Digi-Form-Art of Culture Caravan” oraz “Star Bridge of the Islands Worldwide” zgłosiło się 593 uczestników z 34 krajów: Armenia, Azerbejdżan, Bahrajn, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Cypr, Estonia, Francja, Niemcy, Grecja, Indie, Irlandia, Włochy, Kazachstan, Kosowo, Łotwa, Litwa, Malezja, Malta, Mołdawia, Nigeria, Macedonia Północna, Norwegia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowenia, Republika Południowej Afryki, Hiszpania, Tajlandia, Trynidad i Tobago, USA.

Polskę tym razem reprezentowało 56 miast i miejscowości: Batorz, Białystok, Bielawa, Bolesławiec, Bytom, Cedynia, Chełm, Ciechanów, Elbląg, Janów Podlaski, Jasło, Katowice, Kłomnice, Kołobrzeg, Koryta, Kozienice, Kraków, Kruszyna, Legnica, Lublin, Łapy, Łęczna, Łuków, Łupianka Stara, Mikołów, Moryń, Nowy Targ, Nysa, Odolanów, Opole, Opole Lubelskie, Ostrów Wielkopolski, Piotrowice Wielkie, Polanica-Zdrój, Poznań, Pruszków, Przerąb, Puchaczów, Puławy, Puńsk, Radłów, Sejny, Słodków Trzeci, Sosnowica, Stargard, Strzegom, Szczecin, Tarnów, Tomaszowice, Tomaszów Lubelski, Ustronie Morskie, Wolin, Wrocław, Zawiercie, Zgorzelec, Żarnowiec.

Jury oceniało uczestników indywidualnie w zależności od wieku. Brane pod uwagę dobór repertuaru, umiejętności wykonawców, artyzm, dobór strojów i rekwizytów, ogólny wyraz artystyczny.

Po obejrzeniu nagrań specjalną decyzją Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Jury postanowiono przyznać Grand-Prix w kilku nominacjach osobno.

 

Konkurs “Digi-Form-Art” (“Karawana Kultury”):

GRAND-PRIX MUSIC, 13-15 y.o. (Junior III)

Sultanova Aysun (Ganun)

Nauczyciel Kamala Jahangirova

11-letnia Szkoła Muzyczna nr 20 im. Sz. Alekperowej, Azerbejdżan, Baku

 

GRAND-PRIX PIANO, 13-15 y.o. (Junior III)

Mateusz Niewiadomski

Nauczyciel Hanna Urbańska

Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I st. im. prof. Marka Jasińskiego w Szczecinie, Polska

 

GRAND-PRIX VISUAL ARTS, 10-12 y.o. (Junior II)

Kalina Zatyka

Nauczyciel Agnieszka Zdrodowska-Karkosz

Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Łapach, Polska

 

GRAND-PRIX VOCAL STUDIO, 10-12 y.o. (Junior II)

Gracjana Górka

Instruktor Aneta Dąbska

Aneta Dąbska – Studio Muzyki Rozrywkowej w Lublinie, Polska

 

GRAND-PRIX VOCAL LIVE, 13-15 y.o. (Junior III)

Alicja Dzik

Nauczyciel Katarzyna Klukowska

Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Kołobrzegu, Polska, Ustronie Morskie

 

Konkurs “Star Bridge” (“Wyspy Cały Świat” – Wolin – wyspy Borneo, Malezja):

GRAND-PRIX MUSIC, 20-25 y.o. (Senior I)

Szymon Lizak (Saksofon)

Nauczyciel Bartłomiej Duś

Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Polska

 

GRAND-PRIX PIANO, 13-15 y.o. (Junior III)

Julia Kulińska

Nauczyciel Małgorzata Powrósło

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. F.Chopina w Opolu, Polska

 

GRAND-PRIX VISUAL ARTS, 7-9 y.o. (Junior I)

Irina Kozachenko

Nauczyciel Marika Zurba

Art Class in Cork, Irlandia

 

GRAND-PRIX VOCAL STUDIO, 10-12 y.o. (Junior II)

Pola Zawadzka

Instruktor Aneta Dąbska

Aneta Dąbska – Studio Muzyki Rozrywkowej w Lublinie, Polska

 

GRAND-PRIX VOCAL LIVE, 10-12 y.o. (Junior II)

Nainaphat Thinsaku

Nauczyciel Pathnitharn Sreeiams

Pitchasilapha Music School, Tajlandia, Nonthaburi

 

Oprócz dyplomów i podziękowań najlepsi uczestnicy otrzymali dodatkowe nagrody od współorganizatorów, partnerów i sponsorów projektów artystycznych “Karawana Kultury” i “Wyspy Cały Świat”. Są to specjalne certyfikaty i zaproszenia do nieodpłatnego bądź ulgowego udziału w konkursach międzynarodowych online i na żywo w Serbii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Izraelu, Bahrajnie, Rumunii, Kosowie, Portugalii, Danii, Bułgarii, Estonii i Polsce.

“Fundacja Benefis” dziękuje jurorom, partnerom, współorganizatorom i patronom za pomoc i wsparcie letniej edycji konkursów “Digi-Form-Art of Culture Caravan” oraz “Star Bridge of the Islands Worldwide”.

Wszystkim uczestnikom jeszcze raz serdecznie gratulujemy wyników, życzymy dalszych sukcesów twórczych i mamy nadzieję, że się zobaczymy w konkursach edycji jesiennej. Nie zapominajcie, że osiągnięcia artystyczne mogą mieć wymierne korzyści w postaci stypendiów. Wielu uczniów, którzy wyróżniają się na polu sztuki, może ubiegać się o stypendia artystyczne, które nie tylko wspierają ich dalszy rozwój, ale także stanowią dodatkowy atut przy aplikacji do wymarzonej szkoły czy na studia. Aby ubiegać się o stypendium artystyczne, uczniowie powinni zgromadzić dokumentację swoich osiągnięć, w tym dyplomy, certyfikaty oraz portfolio swoich prac.

Posted on 05.09.2024 in Bez kategorii

Share the Story

About the Author

Back to Top